søndag den 5. august 2012

Bye, Bye DK

Siden jeg besluttede mig for at lave en blog, har jeg flere gange ombestemt mig i forhold til, hvorvidt jeg skulle bruge den eller ej, for jeg ved, at hvis jeg vil bruge bloggen som en decideret (offentlig) rejsedagbog, skal det også være ordentligt. Min kloge onkel pointerede også, hvor vigtigt det var, at jeg selv fik sat mig ned hver aften og skrevet om, hvad dagen nu havde budt på, så det er det jeg har tænkt mig at gøre i gennem min blog.
Mine tanker om det snart at rejse er at jeg er klar, fordi jeg har forberedt mig over så lang tid, men at jeg stadig ikke er klar, fordi man endnu ikke er afsted, men stadig er i venteposition - bare meget tæt på afrejsedatoen. Det er med blandede følelser, at jeg står i Security Check på tirsdag og venter på at checke mig selv og min bagage ind, for jeg ved hvad jeg fravælger, men endnu ikke, hvad jeg er ved at vælge. Men det finder jeg jo heldigvis meget snart ud af!

På tirsdag (den 7. august) er som sagt min afrejsedato, hvor jeg flyver til New York. Her skal jeg tilbringe tre dage på en Softlanding Camp med udvekslingsstudenter fra Danmark, Norge og Sverige. Jeg har en forventning om, at det bliver super sjovt og spændende (især for en som mig, der aldrig har været i New York), men tror også det bliver nogle lange dage for alle har nok mest lyst til at komme frem til sin værtsfamilie. 
Min værtsfamilie bor i St. Louis (helt præcist Webster Groves, der er en forstad), som ligger i Missouri. Familien består af en mor, en far og en søn, men derudover er der en ældre søn og datter, der bor i hver sin ende af USA, hvor de studerer. De og min kontaktperson kommer alle og henter mig i lufthavnen, og jeg glæder mig rigtig meget til at møde dem allesammen! 

Jeg skal nok skrive om hvad jeg synes om New York, og hvordan det var at møde min værtsfamilie for første gang. Det bliver nok det næste I kommer til at høre fra mig. Jeg sidder lige nu og ser billeder fra min sommerferie i år, og jeg kan ikke dy mig for at dele noget af det, jeg kommer til at mindes med den største glæde. 

BYE, BYE DK,


Begge billeder fra sidste skoledag med henholdsvis Emma på det øverste og Mette på det nederste




Min ven Malthe og jeg. Klar med rygsækkene pakket. Turen GÅR til Tyskland, og det var ikke så lidt en hård vandring, men det var samtidig udfordrende og sjovt!





Tina Dickow, Paper Thin: "Pack your bag, well pack it light. You can't carry much around the world" - det var vise ord som vi ikke helt forstod at følge! ;-)



Mission completed! Vores værelse i Hamburg på Generator Hostel.



 Hele dagen gik med at spotte fede biler og tage billeder med dem. 
Her: Neuer Wall :)



Efter 140 km's vandring nød vi varmen og den fantastiske succes på Starbucks i Hamburg kl. ti om aftenen!



Endelig hjemme i DK igen og nu i København med min skønne familie. Alberte til venstre, Mathilde i midten og mig til højre!





På forhånd: Undskyld!


Min skønne storesøster Anne-Sofie



I vores sommerhus i Juelsminde med min familie



En ven lavede denne kage til et afskedsarrangement jeg holdt. Kagen er super flot og smagte rigtig dejligt. Kagen fortæller om hele det område jeg kommer til at bo i både med Mississippi-floden, der løber sammen med Missouri-floden, Route 66, der kører i gennem St. Louis og den High School som jeg skal gå på i Webster Groves


Money, money, money!



Et sidste billede af min mor og jeg. Taget for kun to timer siden :)



HELLO US!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar