lørdag den 25. august 2012

First football match

I de seneste par dage har skolen været meget(!) orange. Elever har båret skolens officielle fodboldtrøje eller en orange t-shirt med skolens navn på. Det er fantastisk, hvilket sammenhold der er på en amerikansk High School - det oplever man ikke på samme måde i Danmark. Der er en helt speciel "school spirit", når der er en særlig kamp i vente eller lignende. I går var det skolens officielle fodboldhold (amerikansk fodbold vel at mærke), der skulle spille denne sæsons første kamp, og det er helt vildt, hvor meget de går op i det. 
Fredag morgen, da jeg vågnede, vidste jeg, så meget at jeg i hvert fald skulle med til kampen. Hvem jeg skulle gå med var så ikke gennemtænkt. Men heldigvis prikker en dreng, Sam - som jeg kender rimelig godt - mig på skulderen i amerikansk litteratur og spørger mig om jeg har lyst til at mødes før kampen sammen med ham og nogle af hans venner og så følges derhen. Så det var jo meget heldigt for den ensomme udvekslingsstudent. Ej, for det ikke skal være helt løgn, havde jeg faktisk en aftale med nogle andre om at følges derhen, men det havde, jeg ikke så meget lyst til, fordi jeg havde håbet lidt på, at jeg i fodboldanledningen kunne være heldig at møde nogle nye mennesker. Og jeg var virkelig heldig for den anden gruppe, som jeg skulle have fulgtes med sagde, at de havde besluttet sig for at se film i stedet. Så det var vist min "lucky day"! :)

Jeg havde egentlig forestillet mig, at jeg ville medbringe mit kamera, men som altid så glemmer jeg, hvad jeg først har besluttet mig for at gøre, så det er nogle virkelig dårlige billeder det blev til (jeg brugte mit 1,3 megapixel kamera på min mobil), men det giver vel en slags ide om, hvordan det var at stå der...




Det var en kæmpe oplevelse for en som mig, der kun har set football i fjernsynet. Folk går helt amok, så der er en mega fed stemning! Hele skolen er samlet for at støtte dem til sejr, og det lykkedes! Resultatet blev 26-25 til WGHS! Jeg fik i starten at vide, da WGHS var en del bag ud, at det var synd at min første kamp skulle blive sådan en kedelig og forudsigelig kamp, men den viste sig at være det stik modsatte. Sejren må være et tegn på, at jeg fortsat skal støtte op om den her aktivitet...tegn eller ej: det vil jeg helt sikkert også gøre.

Da kampen sluttede med sejr til WGHS løb alle tilskuerne ind på banen, og jeg tror, at spillerne gemte sig et eller andet sted i pøblen, men det var umuligt for mig at se. Jeg løb bare totalt forvirret rundt om den her kæmpe klump af mennesker, og prøvede at gøre som de gjorde.. ha ha, det er virkelig så sjovt at være udvekslingsstudent!

Jeg tror sådan cirka, at jeg mødte 50 mennesker i går! Det var helt vildt fedt, og jeg blev både inviteret til fester og fødselsdags-kage-spisning, men min værtsmor vil gerne have mig hjem til klokken elleve, hvilket er fair nok, når det hele var så spontant. Men jeg håber da, at næste gang jeg er til kamp og bliver inviteret til forskellige arrangementer kan få lov at tage med - også selvom det er lidt spontant, for jeg er sikker på, at for mange af de andre var aftenen først slut om et par timer :)

2 kommentarer:

  1. haha Mikkel. Du er fandeme så sød. Du skriver simpelthen så levende :D kan se for mig hvordan du løber forvildet rundt på banen, uden at vide hvad du skal gøre af dig selv. Bare vent! Efter næste vundne kamp, springer du også ind i pøblen, som alle de andre ;-)
    Dejligt at høre at du blev inviteret med til alle de arrangementer bagefter. Du er også sådan en type som man har lyst til at lære at kende. Kan du reglerne i Amerikansk fodbold? Har nemlig selv opgivet at lære dem. Synes virkelig de er indviklede.

    SvarSlet
  2. Hahaha.... jeg har lidt det her billede i hovedet af mig som "Red Ross" (link: http://www.youtube.com/watch?v=31iUDm6iSrw) - tror det er sådan, jeg skal gøre næste gang. Kaste min krop på langs NED i pøblen ;-)
    Jeg kan reglerne sådan forholdsvis, men der er stadig en masse, jeg sikkert ikke forstår :) Men ja, det er rimelig indviklet...

    SvarSlet