torsdag den 23. august 2012

Late Night Music

Her i aften spurgte Merryl, om jeg havde lyst til at tage med hende til noget musik-noget, så jeg tænkte bare, at det sikkert var en koncert eller noget lignende, og fordi jeg altid bare har "ja-hatten" på herovre, så tog jeg selvfølgelig med. Jeg fandt hurtigt ud af, at det ikke var en koncert, men derimod en gruppe mennesker, som spiller country/folke-musik sammen. De sætter sig i en rundkreds, og så begynder de ellers bare at spille. Det virkede ikke til, at de aftalte hvilken sang, de skulle spille, selvom de helt klart øvede sig hjemmefra. Men de begyndte altså bare at spille på de forskellige instrumenter (banjo, violin, guitar, ukulele og et andet instrument som jeg ikke ved, hvad hedder), og så levede de sig totalt ind i musikken indtil sangen sluttede, og så begyndte snakken altså igen for en kort stund inden en ny sang skulle spilles. Jeg vil virkelig ønske, at jeg kunne have taget et billede med mine øjne, for det billede jeg har i hovedet af de her otte mennesker er helt fantastisk. De levede sig så meget ind i musikken, og man kunne virkelig mærke, at de nød det. Det gjorde jeg også, selvom det måske ikke er den musikgenre, jeg normalt vil foretrække at lytte til. Men det er altid noget andet, når man er midt i det.

2 kommentarer:

  1. Lyder til du har det rigtig godt i St. Louis :-) Du oplever da heeeeelt vildt meget!! Håber du har det godt!!

    Hilsen fra miiiiiig! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det rigtig godt, ja! I aften skal jeg til min første football match. Det er skolens team, der spiller, så jeg glæder mig til at føle noget school spirit ;-)

      Slet