torsdag den 16. august 2012

Møde med værtsfamilie

Den 10. august klokken cirka 10.15 (i min tid) var jeg i St. Louis efter en rimelig nervøs flyvetur. Jeg lyttede til en masse musik på min iPod, men alle sangene mindede mig om, at jeg savnede min familie i DK, eller at jeg snart skulle møde min nye værtsfamilie, eller at jeg snart skulle starte i skole, eller... eller... eller...! Så jeg slukkede for musikken - det var det mest beroligende. 
Men det er egentlig meget komisk, at jeg var så nervøs, for det er jo bare mennesker, der skal møde hinanden for første gang. Efterfølgende vil jeg komme til at møde dem hver morgen, hver eftermiddag og hver aften. Så i virkeligheden handler det jo bare om, hvad man gør det til. Men det forstår man selvfølgelig ikke i situationen. Da jeg mødte min familie i lufthavnen, har jeg senere fået fortalt, at jeg overhovedet ikke virkede nervøs. Måske var det, fordi jeg havde tænkt scenen i gennem så mange gange, at jeg vidste nøjagtig, hvordan det skulle foregå. Der var ingen 4 sekunders tavshed - I ved, når alle har sagt "hmmmm...", og der så går de 4 gyldne sekunder -, så da jeg gik i seng om aftenen, forstod jeg slet ikke, hvad jeg havde været så nervøs for.
Nå, men anyway... den danske accent var slet ikke at spore i det engelsk, jeg snakkede. Jeg var totalt cool med den flotteste britiske accent, jeg overhovedet har lært, men det varede skam kun til, at jeg skulle tale mere frit fra leveren........


Her kan I se et billede af familien og jeg i St. Louis Airport. Jeg står længst ude til venstre, Merryl (min værtsmor) står ved siden af mig, så Richard (min værtsfar), Sarah (min værtssøster, der ikke bor hjemme), David (min værtsbror, der bor hjemme) og længst til højre er Joseph (min værtsbror, der ikke bor hjemme)


Da jeg kom til familien, spiste vi allesammen sammen. Fordi jeg overhovedet ikke havde sovet om natten (og fordi jeg stadig tænkte i dansk tid), var jeg helt uden tidsfornemmelse, så jeg tænkte bare; "YES! Nu er der kun en time eller halvanden, til jeg kan gå i seng" (jeg var træt som i virkelig træt!!), men pludselig forstod jeg, at det varme mad ikke var aftensmaden, men derimod frokosten så der faktisk var mere end 9 timer til, at det vil være naturligt at gå i seng. Til sidst sagde jeg bare, at jeg overhovedet ikke havde sovet, og så var de også hurtige til at sige, at jeg bare kunne gå op på mit værelse og sove - ligeså længe jeg vil! Det tilbud kunne jeg ikke modstå, så jeg gik op på mit værelse, som faktisk er min værtssøster (nu) gamle værelse, og der sov jeg i 7 timer til klokken var 20.00! Da jeg stod op, spiste vi aftensmad og gav hinanden gaver. Af min familie fik jeg en Cardinals (som er St. Louis' officielle baseballteam) t-shirt og kasket!


Klar til baseball!


Familien er rigtig søde! De har alle taget rigtig godt i mod mig, og jeg har det rigtig godt herovre. Det er sjovt, hvordan mennesker kan lave en aftale om at bo sammen i et år. På mange måder er det virkelig sært, synes jeg. Og at det så kan udgøre et så godt match, som jeg synes det indtil videre har vist sig at udgøre er jo forrygende.
Snart vil jeg gå ud i stalden og tage billeder af gederne og ligge på min blog. Geder er satme nogle sjove dyr. De har en baby-ged, som Merryl synes, at vi skulle navngive Sigurd ll som en to'er af min hund i Danmark. Så jeg både havde en sort og en hvid Sigurd. Derudover har de også høns ude i haven og en hund, der hedder Molly, der hele tiden kommer op på mit værelse og så har de en kat, der hedder Pierre. Huset jeg bor i er rigtig hyggeligt, og selvom mit værelse er en anelse piget pga. det turkis-og-hvide-tema, nyder jeg stadig og være heroppe. Jeg vil give en room-tour snart, så I kan se mit værelse!
Håber I har det godt i Danmark :)

2 kommentarer:

  1. Ej hvor var det meget nyt. Jeg sidder og storsmiler over alle de mange spændene ting du har at fortælle. Glæder mig til at høre mere og se flere billeder og naturligvis til at følge geden Sigurd II ;)

    SvarSlet
  2. Tak, skal du have! Ja, den lille fyr skal nok blive til noget stort! ;-)

    SvarSlet