lørdag den 18. august 2012

Six Flags, St. Louis og ZOO

"Dagen derpå" var ikke en dag med søvn og velvære. Tværtimod skulle jeg ud at overskride grænser i en forlystelsespark. Det var rigtig sjovt på trods af, at det der med rutsjebaner snart er en erfaret oplevelse. Men der vil jo altid være nogle nye, vilde forlystelser. Dog er der intet, der slår Vertigo i Tivoli. For mit vedkommende er det den vildeste, jeg nogensinde har prøvet.
I hvert fald er jeg som ny borger i St. Louis blevet indviet i deres store forlystelsespark Six Flags og fået et Season Pass, så sandsynligvis er det ikke sidste gang, at jeg har været i Six Flags! 


Og jeg ved godt, at det her billede er rimelig cool - det behøver ingen at fortælle mig ;-)

Nå, men i hvert fald tog jeg med mine værtssøskende - Sarah, Joseph og David - ud til Six Flags, der er omdrejningspunktet i mange unges samtaleemner herovre. Det var rigtig sjovt og i stedet for at sidde hjemme og blive mindet om, hvor træt jeg er, kunne jeg i stedet have det sjovt og tænke på noget andet. Da vi kom hjem tog jeg med mine søskende ud til Sharon, der er min værtsmors mor. Vi tog hende med ud og spiste is, som - efter Sharons mening - skulle være det bedste i hele St. Louis. Og måske har hun ret, det var i hvert fald godt! Tilbage i Sharons hus fik jeg en rundvisning og invitation til at "komme til frokost..... eller noget der er endnu sjovere". Jeg glæder mig til at finde ud af, hvad der er endnu sjovere end at spise frokost ;-)

Merryl og Richard tog mig dagen efter med ud til The Arch, der er et flot monument i St. Louis, som er formet som en bue. Jeg har endnu ikke været oppe i den, men når jeg skal det, er jeg nødt til at tage mit kamera med! Har nemlig hørt at man kan se mere end 60 km. væk, men buen er også 192 meter høj, så det er måske i virkeligheden ikke så vildt? 
Men tilbage til søndag den 12. august. For om aftenen får jeg en sms fra min værtsbrors kæreste, hvori hun spørger, om jeg har lyst til at tage med i zoo næste dag. Det vil jeg selvfølgelig gerne, så det er ikke fordi, at jeg som nytilkommen til USA føler mig helt ensomt. Det er ikke så slemt.

2 kommentarer:

  1. Det er godt at høre at du har det så godt, og at de tager så godt i mod dig! Jeg sidder og bliver helt misundelig herhjemme når jeg bare går på gym :D - Hvilket øvrigt da også er super fedt! Jeg glæder mig til at høre meget mere om dit fremtidige år, for jeg er sikker på, at du får det rigtig fedt, og at du får rigtig meget ud af det :) Held og lykke Mikkel!
    Knus Mette Aa.

    SvarSlet
  2. Hold da op Mikkel. Du har jo slet ikke haft tid til at kede dig. Buen du taler om kan jeg godt huske jeg så da jeg tjekkede st. Louis på nettet, til brug ved din afskedskage. Den ser bare så tynd ud, så troede egentlig ikke man kunne komme op i den. Din værtsfamilie virker godt nok meget søde og omsorgsfulde. Hvor er det dejligt at høre. Håber du snart får udsovet, kommer af med dit jetlag, eller hvad grunden er til at du er så træt.

    SvarSlet