onsdag den 19. september 2012

Høns, geder, hund og kat

Jeg bor i et hus med mange (!) dyr. Så mange at en fra min skole siger, at jeg bor i et "animal house." På mange måder en skæv sandhed. 
Gederne er nok det mest tidskrævende dyr, der bor til leje, men også Merryl's faktiske arbejde. Eftersom at hun underviser folk i cheesemaking og giver oste til forskellige mennesker, så er malkningen og produceringen selvfølgelig i højeste og vigtigste prioritet. Og her kan jeg så også komme en med en lille info: I går malkede jeg for første gang en ged! Skal selvfølgelig nok smide billeder på bloggen af mig, der malker geder, når jeg er en trænet rytter i faget. Merryl mener, at jeg kan skrive det på mit CV, når jeg kommer hjem... jeg tvivler. 
Hvad der er fantastisk ved min gedefamilie er at stort set alle ved, hvor jeg bor. Hvis de spørger hvor, og jeg svarer "Ved Winstein-Hibbs" ligner folk tit de største spørgsmåltegn, men når jeg så fortæller, at jeg bor hos "the goat lady", så ved alle, hvem der er tale om. Nærmest alle har besøgt Merryl for at kæle med gederne, da de var små. Hun er rigtig engageret. Lige nu er hun ved at skrive en bog om gedeost.
Hønsene har jeg ikke billeder af, så det må blive en anden sjov dag!

Sødeste Molly. Hun forfølger mig overalt i huset. Hun er altid så glad, men.........


...... så fik hun denne plastikkrave på. Hun har haft kræft, så efter operationen vil dyrelægerne sikre, at hun ikke bed stingene op, så den her krave "handicapserer" (eget ord!) min lille vuffy! Men synes det er hylende morsomt at se forskellen på hendes øjne på billede et og to. Hendes øjne på billede to er helt og aldeles skræmte!

Pierre i MIN seng


Og dagen efter: igen i min seng...


Sigurd den anden. Han er blevet rigtig tam nu, men vi skal desværre snart skille os af med ham, fordi Merryl ikke rigtig kan bruge hannerne til meget, og så lugter de også slemt! Men en af hunnerne er sandsynligvis gravid, så jeg vil sansynligvis døbe den enten Lady Diana eller efter en af mine lærer på skolen



4 kommentarer:

  1. HAHA, jeg elsker geden!! :D
    Knus Fie

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, han er sgu også skøn! :D
      Knus!

      Slet
  2. Hold da op! H-O-L-D-D-A-O-P! Troede aldrig jeg skulle se en kat inærheden af din seng. Hvor er den altså sød Mikkel. Det må du da indrømme. Glæder mig til at se billeder af dig der malker en ged :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er jo blevet helt vant til katte nu, haha! ;)

      Slet