mandag den 15. oktober 2012

Forlænget weekend

Dagene er gået rigtig hurtigt, fordi der hele tiden sker så meget. Mit liv herovre har udviklet sig til noget vidunderligt, hvor jeg ikke har lyst til at tænke på at allerede 20% af tiden herovre er gået, uden at jeg har sat ordentligt pris på det. Så det gør jeg i gennem bloggen: nu sætter jeg lige en lille time af til at gennemgå dagene med et stort smil på læben! 

Onsdag var en halv dag. Det betyder, at vi havde class 1, 2, 3 og 7 (ESL, journalism, team sport og psychology). Dagen var nem at komme i gennem og bagefter tog jeg med Greta og Destini til Emo's (pizzasted i Webster), McDonalds og Starbucks, hvor vi mødtes med en dreng fra min skole, der hedder Tong. Efterfølgende tog vi hjem til Greta og læste op til den kommende dags historietest, hvor jeg virkelig ønskede at gøre mit bedste. Min historielærer gav nemlig Greta og jeg et RRISE-card, der er en hyldest, der gives til elever, der viser Respect, Responsibility, Involvement, Safety og Education. Han var meget imponeret over vores deltagelse i undervisningen og over vores perfektion, når det kom til afleveringer og tests. Så jeg havde ikke lyst til at få en dårlig karakter, når nu han satte så meget pris på vores engagement.

Torsdag var en almindelig skoledag, men alle var i rigtig godt humør, fordi det var ugens sidste dag. Fredag var nemlig en fridag. 
Testen gik super fint, så der var ingen problemer der, og jeg kunne fejre en vellykket test ved, om aftenen, at tage hjem til Paul.

Fredag stod på æbleplukning hos Eckert's - denne gang med Marissa og David. Merryl og jeg plukkede fem store indkøbsposer fyldt med æbler, i mens de to andre kun plukkede 10 æbler hver... fascinationen over æbler er nok bare ikke lige stor hos alle ;)
Efterfølgende var vi ude at spise på den bedste, italienske restaurant. Mmh, det var lækkert! Da jeg kom hjem snakkede jeg med min bror Nikolaj og mine forældre. Det er første gang, i over en måned jeg har snakket med dem.. som tiden dog flyver! Om aftenen tog jeg til football game. Der var en super fed steming og støtte til forskning i brystkræft, så alle havde noget lyserødt på - selv spillerne! Efter kampen tog jeg - igen - hjem til Paul sammen med Beltran, Michael, Greta og Anais, hvor vi så Cardinals spille en vigtig baseball kamp, som de selvfølgelig vandt!

Lørdag var en arbejdsdag. Merryl har jo sine cheesemakingclasses, og hun behøver altså en del hjælp. Jeg stod op 6.33 for at sætte alt hendes udstyr op, hvorefter jeg tog hjem, i mens hun underviste sine elever. Der snakkede jeg med min søster Fie, som jeg ikke har snakket med i over seks uger!! Alt for lang tid i mellem, men der sker jo en del både for hende og jeg, og tidsforskellen kan være en del problematisk sommetider. Klokken to var jeg på Starbucks med Greta, inden jeg tog op til Merryls cheesemakingclass for at rydde op. Der var jeg fra klokken tre til klokken syv, så det var lidt af et slid. Da jeg kom hjem tog jeg ned til Paul, hvor hans mor afslørede at hans mormor vil lave mig et tæppe, men det er vist en hemmelighed, haha! De er lidt gode ved mig, nu hvor vi nærmer os december, fordi mine værtsforældre ikke fejrer jul. Så jeg ligger et billede på min blog af mit tæppe, når/hvis jeg får et!

Søndag var lidt af en dovnedag. Pauls mor mente, at jeg med alt det slid fortjente at sove lidt længere end normalt, så det gjorde jeg... til 9.45, hvilket er det seneste jeg endnu har sovet til. Om aftenen så jeg baseball i ført min kasket og min trøje og St. Louis Cardinals vandt 6-4 over San Francisco Giants! Forrygende kamp :)


Greta, Destini og jeg, der egentlig skulle læse op til historie...

Mig i markerne

Merryl



Til venstre står jeg mutters alene, og til højre står Marissa og David ;)




Det lækre italienske mad! Mums, det var godt!


Greta og jeg til football

Anais, Greta og Bret

Anais og jeg

De lyserøde armbånd er købt for $3 ved kampen. I stedet for at bære skolens orange og sorte farver, var der en del, der bar lyserød for at støtte forskning i brystkræft. WGHS's football team havde lyserøde fodboldstrømper på

Fisen og jeg på Skype! :) 

4 kommentarer:

  1. Nå! så blev det alligevel for koldt til shorts ;-) i øvrigt Mikkel, så står du da ikke helt alene. David står sammen med sin kæreste og du står sammen med...en hjort, eller noget... ;-)
    Hvor er det altså et godt billede du har taget af Merryl der står med et æbel. Det er så fint og naturligt. Det får mig til at få lyst til at købe økologisk :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja - alle dyrene kan lide mig! Ang. temperaturene herovre, saa havde vi i gaar 27 grader, saa der var det paa med shortsene igen. I dag bliver det 22 grader :)
      Det er et rigtig godt billede af hende, ja! :)

      Slet
  2. Hej Mikkel

    Hvor er det herligt at høre om. Og sikke nogle billeder!

    Spørgsmål: Hvordan går det med sproget? Er du tæt på at tale det flydende? Drømmer du på engelsk?

    Kh. Lars

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Larsen!

      Mange tak. Der sker jo en del! :)

      Det gaar rigtig fint med sproget. Den skoenne europaeiske accent er blevet erstattet med noget, der er hverkan amerikansk eller noget andet. Ja, accent er en sjov ting! Jeg er endnu ikke vaagnet op, og vaere bevidst om, at jeg lige har droemt paa engelsk, men jeg taenker en blanding mellem engelsk og dansk stortset hele tiden, medmindre jeg lige har snakket eller skrevet dansk, saa kan der godt gaa noget tid foer jeg er tilbage i de engelske baner igen :)
      Min vaertsmor mener at jeg taler det flydende, og det er nok meget sandt, men det kommer jo nok an paa, hvad det betyder at tale flydende engelsk. Der er ikke laengere problemer i forhold til at formulere mig, men jeg kommer stadig tit i tvivl om, hvorvidt jeg skal sige det paa den her maade eller en anden maade...


      Haaber det gaar godt!

      Kh. Mikkel

      Slet