torsdag den 25. oktober 2012

Homecoming i vente!

Jeg følte lige for at skrive lidt om, hvad der sker på min skole, for der er en masse sjov i vente.
Den 3. november skal jeg til Friendship Dance, som er en årlig tradition, hvor Webster Groves High School (WGHS) og Kirkwood High School (KHS) mødes til en fest af en art. Normaltvis kaldes det homecoming/homecomingdance, som er et arrangement der holdes når den sidste football game er spillet, men Webster og Kirkwood har valgt at dele det op. The Friendship Dance skulle eftersignende være meget formelt, - hvor der desuden er valgt en Friendship king and queen fra hver skole - så jeg skal helt sikkert ud at købe nyt tøj. To uger efter dansen er der "creative spirit"-week - også kendt som homecoming-week - der er ugen op til football holdets sidste kamp i denne sæson, altid spillet i mod rivalen (men også dansemakkeren) Kirkwood. Denne kampdag er også kaldt turkey day, som er dagen før Thanksgiving. 
Netop lige nu skriver jeg i min journalism class en turkey day feature omkring The Friendship Dance og dets historie, der rækker helt tilbage til 1940. Så selvom turkey day/homecoming og homecomingweek/"creative spirit"-week er i en anden uge end The Friendship Dance, så er det hele stadig forbundet - bare med nogle dages mellemrum. Jeg ved ikke om det giver mening.

Skolen går med en masse tests og en del lektier, men samtidig en masse sjov. Alle glæder sig til den næste tids mange skoleaktiviteter, og der bliver datet for sindsygt nu hvor alle vil have en at gå til The Friendship Dance med. Mange tager slet ikke med, hvis ikke de har en date, men hørte en dag en pige sige: "Ja, jeg gider sgu ikke slæbe rundt med en fyr hele aftenen. Hvis jeg går alene, kan jeg jo bare ringe efter min mor, når jeg vil hjem." Og det kan man jo ikke benægte. 

Tong tog et billede af Greta og jeg med en ret fed iPhone-app. Billedet er taget i cafeteriet i dag, hvor vi nød skønne 28 grader! Da jeg kom hjem fra skole klokken fire, var der kun 16 grader, så det skifter lynhurtigt!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar