mandag den 8. oktober 2012

Ugen der gik... stærkt!

Hverdagsfølelsen er omsider faldet over mig, der består af skole, lektier, lidt familie og en masse venner. En lettelse at tænke på hvor hurtigt man vænner sig, og hvor nemt det - i min situation - har været at tilpasse sig et helt nyt og anderledes liv på den anden side af kloden. Men det gør også at bloggen i den seneste uge blev en smule glemt, så nu giver jeg lige en lille undskyldning og en masse updates!

To måneders "jubilæum" kunne jeg i går fejre. Det har været to udfordrende, spændende, sjove og fantastiske måneder, hvor jeg har dannet et nært forhold til min værtsfamilie, og fået venner med SÅ forskellige personligheder. Jeg tager alt ind og er ikke kræsen eller sippet, men prøver at være 10 x mere åben og udadvendt end jeg normalt er. Så jeg har fået venner fra alle grupper på skolen. Så det er smilet og snakken værd, når jeg nu ikke længere har så god tid til at skrive på min blog, fordi jeg er så travl med mine venner. Jeg er på 24 timer i døgnet og sover max. 6 timer, men jeg ved, hvor vigtigt det er for mig at få det hele med (det er generelt, sådan jeg har det), og denne oplevelse er her nu, så hvorfor ikke udleve den 100%?

Søndag den 30. september:
Jeg fik mit første karakterblad, der for hvert A man får giver en donut hos en donutmaker i St. Louis. Jeg fik tre A'er, så det er vel rigeligt med donuts for en dag ;)
Om eftermiddagen tog Merryl og jeg ud og plukkede æbler på et sted kaldet Eckert's. Vi plukkede to poser æbler, som vi nu spiser i stor stil. 
Om aftenen havde vi gæster - de samme mennesker som vi fejrede Rosh Hashanah med - hvor vi spiste ude i en Sukkot, som er et telt med åbent tag, hvor man i stedet for taget har lagt grene og buske på tværs. Det var en rigtig hyggeligt aften, så vil ønske jeg havde nogle billeder fra aftenen, men det har jeg desværre ikke.

Mandag-fredag
Ugen gik med en masse lektier, hvilket jeg er blevet mere strukturet og fokuseret på nu, for det går jo ikke, at jeg får alt for dårlige karakterer. Torsdag kom min værtssøster Sarah hjem. Det har været dejligt at tilbringe noget mere tid sammen med hende!

Fredag:
Fredag aften havde Merryl og Richard inviteret gæster. Gæsterne synes, at jeg havde et ret komisk navn, og de kunne på ingen måde udtale det. Normalvis går jeg under enten det engelske Michael eller Mike, men i min værtsfamilie kalder de mig ved mit "rigtige" navn, så det gjorde gæsterne selvfølgelig også. Men det gik ikke helt så godt, haha!
Efter aftensmad tog jeg over til Paul, der ikke havde nogen kamp at spille denne fredagaften, så vi så - sammen med nogle andre fra min skole - filmen Battleship. Anbefaler den ikke...

Lørdag: 
Denne aften kørte jeg med flere fra min skole ud til et område i St. Louis kaldet The Loop. Det er et sted med adskillige barer, kaffebarer, musik, pladeshops og andet, men denne aften var ikke helt så stemningsfuld, som jeg havde regnet med. Ved ikke om det altid er lidt dødt, men de snakker bare meget om det, så havde bare forventet mere liv. Liv eller ej, det var en hyggelig aften! ;)

Søndag den 7. oktober:
Denne dag var den ultimative og kedelige lektiedag. Der blev dog også tid til andet, da jeg omsider løsrev mig og tog ud og spiste - sammen med Merryl, Richard og Sarah - på den kaffebar, hvor min værtsbror Joseph arbejder. Efterfølgende tog vi ud til den botaniske have, hvor forskellige boder var sat op på et stort marked. Jeg købte Gooey Butter Cake, der er St. Louis' officielle kage. Herefter hjem og lave flere lektier indtil klokken 20.30, hvor jeg spillede spil med familien! Det betød lektier til sent ud på aftenen (00.30!!). Heldigvis kunne jeg nyde dansk slik og sjove og gode breve fra Danmark, eftersom at jeg denne dag modtog hele to pakker! Altid så dejligt :)

Mandag:
Det var en træt morgen, og jeg var virkelig sløv. Jeg kom da også for sent til min første klasse, hvilket er anden gang nu. Næste gang jeg kommer for sent til den klasse, får jeg formentligt eftersidning... men det skal man da også prøve!
Anyway, jeg kom altså til skole, hvor jeg i anden time havde team sport, hvor vi i dag skulle spille indendørs fodbold (som vi kender det). Og jeg er virkelig overrasket over, at jeg var den klart bedste af alle. Men en succes var det da på en træt mandag. Efter skole skulle jeg fremlægge om Danmark i den internationale klub, som jeg er medlem af. Det gik super godt, og alle virkede interesserede i at høre, hvad jeg havde at sige. Så den foregående dags hårde arbejde var mere end vellykket! :)

Tidlig morgen...

Sweateren er kommet på! Det er skisme koldt om morgenen! torsdag var der 28 grader, fredag var der 16 grader og lørdag var der 6 grader! Det falder virkelig drastisk, og temperaturen ser ikke ud til at nå op på 28 grader igen.
Her står David og jeg med dette semesters første månedskarakter, der gerne skulle opleve en del fremskridt, haha! Men lektier har bare ikke været min hovedaktivitet, og det bliver det nok heller ikke. Mit så således ud:
ESL: A
Journalism: B
 Team Sport: A
 American History: A
 German: B
 American Literature: B
 Psychology: D
Æbleplukning med Merryl i St. Louis. Rigtig hyggeligt! 
Mig med markerne i baggrunden. Og helt ude kan man se St. Louis' skyskrabere. Hvis man kigger godt efter, kan man se The Arch

På vejen hjem fra æbleplukning blev der lige tid til at tage et par billeder, da vi holdte i kø på motorvejen. The Arch, der er St. Louis' største turistattraktion toner sig op i forgrunden. Har endnu ikke været oppe i den, men vil gerne snart!


Saba, fra min ESL-class, og jeg

Min værtsmor og jeg klar til at lave mine lektier. Hun synes, det er som at komme tilbage til High School igen med alt det, hun er nødt til at gå i gennem for, at vi kan færdiggøre mine lektier ;)

Pakker fra DK. Pakke 1: Blue Jeans, Salte Fisk, Skolekridt (er spist), Heksehyl (er spist), Stimorol tyggegummi, et brev og en Paul McCartney CD (fantastisk ide med CD'en!). Pakke 2: Salt Bomber, Super Piratos, Livet tur-retur (DVD) og et lang og detaljeret brev, som jeg glæder mig til at læse helt færdigt! :) Mange tak, rare mennesker - det varmer sgu!

10 kommentarer:

  1. Ja, det var et langt indlæg - men super godt! :-) :-) :-)
    Synes også hverdagen er LANG herovre, men så er det jo godt, at vi har weekenderne ;-)

    Har lige en sjov historie!: Finn (udvekslingsstudent fra Tyskland) er lige skiftet til sin permanente familie, dem mødte jeg så i dag. De fortæller så, at de er fra St. Louis, og jeg fortæller så om, at du bor der. De spørger hvilken skole du går på, og jeg fortæller så, at du går på Webster Groves. Det viser sig så, at værtsfaren har været på din skole i dag, fordi han var i St. Louis... Er det ikke sygt? Verden er lille var? :-) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha ja. Men tak! :))

      Seriøst?? Det er virkelig vanvittigt! Af alle skoler i USA så lige min! :D Det er næsten for sjovt til at være sandt! :D

      Slet
  2. Ja, det er det næsten! ;-) Men det var, hvad de fortalte ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis han tager afsted igen, så skal du og Finn tage med herop! :)

      Slet
  3. Det kunne være SÅ fedt :-)
    Ved at de tager Finn med derop på et tidspunkt, men ved ikke lige, hvordan jeg skal få dem overtalt til at tage mig med ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kunne :) Det kan jeg godt se, men bare spoerg! Det goer jo ingen skade for dem at have dig med i bilen. Og hvis de overnatter, kan du sove hos mig! :D

      Slet
  4. Og nu du er igang Malthe, så få dem til at tage et smut forbi Ohio så jeg kan komme med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Elsker at se dit daglige autfit Mikkel. Shorts og sweater :-D
      Utroligt at man kan komme op i den der "The Arch". Den ser så spinkel ud.
      Kan altså godt lide din sløve mandag. Hvis...eller skal vi bare sige NÅR du får en eftersidning, så er vi nogle herhjemme der gerne vil vide om det foregår ligesom på film ;-)og tænk engang at du kan bryste dig med at være den bedste til fodbold. Må jeg kalde dig Beckham? ;-)og til slut et succesfuldt oplæg om Danmark for din klasse. Lyder til at have været en ret god dag. Håber det lykkes jer at mødes i St. Louis. Hyg dig :-) Knus.
      Ps: Gider ikke konkurrere med dig på antal sidevisninger længere :-P

      Slet
    2. Hahaha, ja det kunne være, at det var en modeblog, jeg skulle starte. "Today I am wearing..." ;-)
      Ja, det overrasker også mig, men det kan man åbenbart - ret vildt at tænke på! Og kald mig gerne Beckham, det er der vel ingen skade sket ved!

      Præcis, hvad min værtsmor sagde: at det da var min "lucky day". Det var vist korrekt, haha!
      Knus!

      Slet