søndag den 4. november 2012

Friendship Dance

I går var jeg til den længeventede Friendship Dance, hvilket var en sjov, spændende og anderledes oplevelse. Der skulle selvfølgelig købes nyt tøj - der skilte jeg mig meget ud fra mængden, fordi alle drengene havde sort-hvidt jakkesæt på - og så blev jeg klippet på bedste danskervis. Men faktisk da jeg kom til indgangen og viste min billet, spurgte manden om det var jeans jeg havde på (dresscoden sagde "no jeans of any color"), og så gik det lige pludselig op for mig, hvorfor sort-hvidt jakkesæt var så udbredt. Jeg forsøgte at overbevise ham om, at det altså ikke var jeans, men chinos, hvilket var en løgn, men hvad skulle jeg sige? Nu tænker jeg dog mest at begrundelsen for, at han til sidst lukkede mig ind var på grund af min accent, der altid gør os lidt mindrevidende, ikke kun i skolen, men også når det kommer til simple situationer som at forstå en dresscode. 
Jeg gik sammen med Greta, Destini og Beltran, og da vi først var ved dansen, havde vi muligheden for at gå, med hvem end vi nu havde lyst til, fordi vi ikke havde en date at kigge efter. 
Arrangementet var selvfølgelig alkoholfrit, så det var om at finde sin indre danser i mellem grupper af mennesker, der nærmest nægtede at danse. Alle stod midt inde på gulvet og rokkede lidt frem og tilbage, men det var også det hele. Vi var omkring 2000 mennesker (både Webster Groves High School og Kirkwood High School var en del af dansen), så det var en del proppet, men det virkede ikke til at folk kom over akavetheden over at danse, hvilket var en skam, men det var da sjovt uanset hvad. Jeg belemrer dog dj'en for at spille dårligt, ikke "danseværdigt" musik, så det havde intet at gøre med os, haha! 
I løbet af aftenen blev dansen stoppet, så de nominerede til Friendshipking/queen-prisen kunne overrækkes, og da det var overstået fortsatte dans og musik.

Min personlige hair stylist (min værtsmor) som nu har lært at klippe mit hår, sådan som jeg havde det, da jeg kom. Jeg har stadig ikke interesse i at lade det vokse til amerikanske længder. Her ser mit hår nu rimelig amerikansk ud


Efter klipning var det hurtigt på med tøjet, og så skulle der selvfølgelig tages et billede af min værtsbror David og jeg. Her ser man forskellen på amerikaner og europæer

Greta og jeg

Destini og jeg

Destini og Greta

Fra venstre: mig, Greta, Destini og Beltran


2 kommentarer:

  1. Ej hvor er i fine :-D
    Du skulle da bare have taget Greta under armen, ved indgangen. Hendes sko og dine "chinos" passer da ret godt sammen "Mikkel slikhår" ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja - det snakkede vi godt om! ;) Men hun var også med til at vælge mit tøj, så mon ikke der var skjulte tanker der ;-)

      Slet