onsdag den 7. november 2012

The Arch

Inden præsidentvalget i går var jeg ude at besøge The Arch, som er kendetegnet for ikke kun St. Louis, men for hele Missouri. Faktisk er der lavet en lov om at ingen bygninger i hele staten må være højere in The Arch, så den er klart noget symbolsk. The Arch går også under navnet The Gateway to the West, fordi St. Louis er den sidste større by inden byerne ved vestkysten.
Selvom buen ser rigtig tynd ud, så kan man faktisk komme op i den ved at tage en (meget lille) elevator, hvor man for oven kan kigge ud af små vinduer og se ud over hele St. Louis. Rigtigt smukt syn. 




David og Merryl





Det amerikanske flag i kælderen under The Arch. Meget relevant at få et billede af når det jo var Election Day

Ja... så sidder man i den meget lille elevator, der førte os op på toppen af buen

Billede taget fra The Arch. Som man kan se; ingen bygninger er højere!

Her kan man se The Old Courthouse, der i dag er et museum. Denne bygning ser nærmest ud som om, at den er direkte under The Arch, hvis du ser St. Louis fra Mississippi-floden. Fra det perspektiv kan man se, at der er en stribe af små parker sådan, at kun meget få bygninger ses i den bue The Arch er bygget som
The Busch Stadium, der er St. Louis Cardinal's hjemmebane

I dag den 7. november har jeg kunnet fejre, at jeg har været i USA i tre måneder! Er stolt, glad og tilfreds og glæder mig til månedsvis med flere udfordringer og oplevelser, for jeg ved at tiden kommer til at flyve afsted. Inden jeg ved af det, så står jeg i Kastrup Lufthavn med mor, far, Fie, Nikolaj og Mathilde. Selvfølgelig med en helt masse andet i kufferten, end da jeg tog afsted. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar